eurotrip 2018

Slovinsko

Neuvěřitelně krásná země plná milých lidí. Do Slovinska vyrazíme příště minimálně na týden, protože v rámci našeho Eurotripu jsme stihli mrknout jen na pár míst. Bled jsme vynechali. Vyrazíme sem až nebude sezóna a nebude tu milion lidí, což teď o prázdninách není reálné. Jaká místa jsme ve Slovinsku navštívili?

Kranjska Gora – Vršič

Přejeli jsme do Slovinska. Stavíme pod Vršičem a zjišťuju, že je tu i kolegyně z práce. Svět je prostě malej a polepený ANT studio auto prostě nepřehlídneš. Je tu pořádnej pařák. Když procházím kolem zaparkovaných aut, tak si všimnu, že za jednou z dodávek se válí pět ovcí ve stínu.. chuděry ve svetru🐑.

Izvir Soče

Pramen řeky Soči. Snad „nejmodřejší“ voda, jakou jsem kdy viděl (fotku nemám – zajeďte si tam!). Kousek od pramenu jsou pak tyhle vodopády, které jsou součástí řeky Soči.

Velka Korita Soče

Přespali jsme v kempu a druhý den vyrážíme na nádherný soutěsky s azurovou vodou. Jdeme neznačenou stezkou díky které se nám naskytne jedinečný pohled na řeku proudící mezi skalami. V některých místech je kaňon hluboký několik metrů. Na konci stezky se nám daří dostat dolů k řece, kde je pocitově o dobrých 10°C míň.

Vodopád Virje

Poslední zastávkou na západní straně Triglavského Národního parku je vodopád Virje. Protože jsme tu v létě, tak je to spíš takový „Čůrek Virje“, nicméně pohled je to i tak úchvatný. Voda je – jak jinak – blankytně modrá. Boží.

Bohinjské jezero

Přejíždíme na východní část Triglavu. Nejedeme po dálnici, ale objíždíme park z jižní strany přes vnitrozemí. Obklopuje nás nádherná krajina. Nevím jak ze severu od dálnice, ale cesta k jezeru z jihu je šílená divočina. Závidim Lůce, že většinu cesty prospala. Pruh, kam se mají vejít dvě auta odpovídá tak jednomu a půl autu. Do toho serpentiny a občasný šnek, kterého nemáte šanci předjet. Navíc jsme chytli uzavírku, takže jsme si ještě trochu zajeli. Nakonec jsme to zvládli a ubytovali se v obrovském kempu přímo na břehu jezera. Jdeme se cournout a užít si západ sluníčka, které se schovává za masiv nad jezerem. Ráno vstávám brzy s tím, že vyfotím východ slunce. V celém údolí se však válí hustá mlha a sluníčko vidím jen na malou chvíli, takže mám akorát tuhle mlžnou fotku 🙂

Vodopád Savica

Pár kilometrů nad jezerem Bohinj se nachází jedny z nejznámějších slovinských vodopádů. Cesta vede od malého obchůdku a k vodopádům je to necelá půlhodinka. Je až k neuvěření, že na všech přírodních památkách Slovinska narážíme na minimum turistů.